piątek, 26 maja 2023

STREEAT ART. Spacer śladami sztuki. Mozaika. Marysin Wawerski 25.05.2023

  Z listu do Tomasza Urzykowskiego, dziennikarza warszawskiej Gazety Wyborczej

.....Hasłem naczelnym 9.Warszawskich Spotkań Ceramicznych ma być Mozaika Warszawska. Trochę się o tym ostatnio mówi, ale np tydzień temu spotkałem się z osobą, która przenosiła mozaikę z kina Skarpa i okazało się w pewnym momencie, że stoimy pod zaniedbaną mozaiką przy Wspólnej Drodze. Takie mozaiki są  w wielu miejscach. W KKMarysin chcieli skuć, a ja im wytłumaczyłem, że powinni się nią chwalić. W Saturnie, na Marysinie, 1/5 pięknej mozaiki odpadła, a właściciele nawet nie wiedzą kto ja zrobił. Na sympozjum, w czasie organizowanych przeze mnie 9WSC, chcę zaprosić Bożenę Kostuch, kustosz Muzeum Narodowego w Krakowie, specjalistkę od ceramiki polskiej, a prywatnie zbieraczkę mozaiki (oczywiście foto). Opowie jak w Krakowie, dzięki internetowym kontaktom, uratowano wielką mozaikę na wieżowcu BIPROSTAL. Mam też kontakt z artystką, która układała sporo mozaik w W-wie, no i układała tę w hospicjum na Ursynowie z kina Skarpa itd itp.....

4 maja 2013

Cieszę się, że ponad dziesięć lat temu zrobiłem zdjęcia niszczejącej mozaiki w Saturnie i przesłałem je pani Bożenie Kostuch. W jakiś sposób przyczyniliśmy się, że mozaika została ocalona i otrzymała miano zabytku.


Mozaika Domicelli Bożekowskiej z 1963 r. w dawnej Spółdzielni Saturn. Warszawa Wawer, osiedle Marysin Wawerski. ul. Rezedowa 19




Panel dyskusyjny w WCK Marysin przy ul. Korkowej119/123.
Od lewej: Hanna Rechowicz, Klara Czerniewska-Andryszczyk, Krzysztof Jachiewicz i prowadzący Andrzej Ruchowicz

Zuzanna Rechowicz-Piątkowska, malarka, córka Hanny Rechowicz










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz